klachtenregeling

Klachtenregeling


Artikel 1 begripsbepalingen

In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:


Artikel 2 toepassingsbereik


Artikel 3 doelstellingen

Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:

a. het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;

b. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;

c. behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;

d. medewerkers te trainen in cliëntgericht reageren op klachten;

e. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.


Artikel 4 informatie bij aanvang dienstverlening


Artikel 5 interne klachtprocedure


Artikel 6 geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling


Artikel 7 verantwoordelijkheden


Artikel 8 klachtregistratie


Indien van toepassing wordt de klacht tevens gemeld bij de desbetreffende aansprakelijkheidsverzekeraar.